Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. - Περισσότερα - Αποδοχή

Νέα

  1. Η διατροφική αξία του βοδινού κρέατος

    Η διατροφική αξία του βοδινού κρέατος

    Θα μπορούσε άραγε η πρόσληψη βοδινού κρέατος και των προϊόντων του να βελτιώσει την ποιότητα της διατροφής μας; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό κρύβεται στα ιδιαίτερα διατροφικά χαρακτηριστικά αυτού του τροφίμου.

    Το βοδινό κρέας ανήκει στη γενικότερη κατηγορία του κόκκινου κρέατος. Η υπέρμετρη κατανάλωση κόκκινου κρέατος φαίνεται να συσχετίζεται με διαταραγμένο λιπιδαιμικό προφίλ και καρδιαγγειακά νοσήματα, καθώς και με την εμφάνιση καρκίνου του παχέος εντέρου.

    Το μοσχάρι όμως αποτελεί σημαντική πηγή ουσιωδών θρεπτικών συστατικών όπως πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας (που περιέχει δηλαδή όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός), σιδήρου (Fe), ψευδαργύρου (Zn) και βιταμινών του συμπλέγματος Β (ιδιαίτερα Β1, Β6 και Β12). Οι πρωτεΐνες αποτελούν τα δομικά συστατικά όλων των ιστών, των μορίων μεταφοράς (π.χ. τρανσφερίνη, αλβουμίνη), των ενζύμων, των περισσότερων ορμονών κ.ά.

    Αυξημένες πρωτεϊνικές απαιτήσεις παρατηρούνται κατά τη βρεφική, παιδική ηλικία, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά και στους ηλικιωμένους. Ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος είναι μικροθρεπτικά συστατικά με ξεχωριστή σημασία για πολλές πληθυσμιακές ομάδες. Η επαρκής πρόσληψη σιδήρου είναι σημαντική για τα βρέφη και τα παιδιά, αλλά και τις γυναίκες στην αναπαραγωγική ηλικία, καθώς καλύπτει τις αυξημένες απαιτήσεις αυτών των ομάδων και προλαμβάνει τη σιδηροπενική αναιμία. Ενώ η επαρκής πρόσληψη ψευδαργύρου είναι σημαντική για την ομαλή ανάπτυξη του οργανισμού και τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και ορμονικού συστήματος.

    Το μοσχάρι αποτελεί επίσης σημαντική πηγή συζευγμένου λινολεϊκού οξέος (CLA), που φαίνεται να έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Ερευνητικά δεδομένα μαρτυρούν ότι το CLA πιθανόν να σχετίζεται με μειωμένη πιθανότητα για την εμφάνιση αρκετών τύπων καρκίνου, ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, μειωμένο σχηματισμό αθηροσκληρυντικής πλάκας κι επομένως μειωμένο κίνδυνο καρδιοπάθειας. Ακόμη, το CLA φαίνεται να βοηθά στην καλύτερη διαχείριση του βάρους και την κατανομή του λίπους, καθώς και στην ομαλοποίηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα (ευγλυκαιμία) και γι’ αυτόν τον λόγο πιθανόν να βοηθά στην πρόληψη για την εμφάνιση διαβήτη.

    Συνοψίζοντας, τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, με χαρακτηριστικό εκπρόσωπο το βοδινό κρέας, όχι μόνο παρέχουν υψηλής ποιότητας εύπεπτη πρωτεΐνη και ενέργεια, αλλά είναι συγχρόνως και μια συμπαγής και αποδοτική πηγή άμεσα διαθέσιμων μικροθρεπτικών συστατικών, με ξεχωριστό ρόλο στην ανάπτυξη σωματική και πνευματική κατά τη βρεφική και παιδική ηλικία, αλλά και τη διατήρηση της υγείας κατά την ενήλικη ζωή και τη βελτίωση αυτής στην τρίτη ηλικία. Χαρακτηριστικά σημειώνεται ότι 90 γρ. άπαχου μοσχαριού, αποδίδοντας περίπου 150 kcal, καλύπτει το σε ποσοστό των ημερήσιων αναγκών το 48 % σε πρωτεΐνη, το 44% σε βιταμίνη Β12, το 40% σε Σελήνιο (Se), το 36% σε ψευδάργυρο (Zn), το 26% σε νιασίνη, το 19% φώσφορο (Ρ), το 16% σε χολίνη, το 12% σε Σίδηρο (Fe) και το 12% σε ριβοφλαβίνη.

    Η αξία ενός τροφίμου όμως θα πρέπει να προσδιορίζεται στο πλαίσιο της συνολικής δίαιτας και των γενικότερων διατροφικών συνηθειών. Στο πλαίσιο αυτό, η κατανάλωση βοδινού κρέατος και των προϊόντων του ως μέρους μιας δίαιτας βασισμένη στις συστάσεις της διατροφικής πυραμίδας, δηλαδή ενταγμένο σ’ ένα φυσιολογικό και ισορροπημένο τρόπο διατροφής με προσοχή στο μέγεθος της μερίδας, αλλά και στον τρόπο μαγειρέματος, σίγουρα μπορεί να ενισχύσει και το θρεπτικό περιεχόμενο, αλλά και την ενεργειακή επάρκεια της διατροφής βελτιώνοντας επομένως την ποιότητά της.

  2. Επτά συμβουλές για να μην έχετε ξηρό δέρμα

    Επτά συμβουλές για να μην έχετε ξηρό δέρμα

    Αν έχετε ξηρή ή/και ευαίσθητη επιδερμίδα, ξέρετε καλά ότι το κρύο μπορεί να αφυδατώσει το δέρμα σας. Το δέρμα μας είναι γενικά ξηρότερο κατά τον χειμώνα, όπου κυριαρχούν οι χαμηλές θερμοκρασίες και η υγρασία.

    Παράλληλα, το φυσικό προστατευτικό φράγμα του δέρματος μπορεί να διαταραχθεί από τον ξηρό εσωτερικό αέρα που δημιουργούν τα συστήματα θέρμανσης, τα οποία αυξάνουν την απώλεια νερού στο δέρμα.

  3. Τι να τρώμε για να είμαστε υγιείς. Ιδανική πλανητική διατροφή

    Τι να τρώμε για να είμαστε υγιείς. Ιδανική πλανητική διατροφή

    Αυτά που οι άνθρωποι τρώνε και ο τρόπος που παράγουν την τροφή τους, πρέπει να αλλάξουν δραστικά στο μέλλον, αν οι άνθρωποι θέλουν να είναι πιο υγιείς, αλλά και η Γη να μην υποφέρει μαζί τους.

  4. Black Angus, ότι πρέπει να γνωρίζετε για την ξεχωριστή αυτή ράτσα

    Black Angus, ότι πρέπει να γνωρίζετε για την ξεχωριστή αυτή ράτσα

    Η Άνγκους ή Αμπερντήν Άνγκους είναι φυλή βοοειδών, με καθαρά κρεοπαραγωγική κατεύθυνση. Δημιουργήθηκε στις κομητείες Αμπερντήν και Άνγκους της Σκωτίας. Είναι ίσως η πιο ονομαστή φυλή βοών κρεοπαραγωγής και έχει εξαχθεί σε πάνω από εξήντα χώρες του κόσμου. Έχει χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία πολλών υβριδίων και φυλών, με την Μπράνγκους (διασταύρωση Άνγκους με τη φυλή ζεμπού Μπράχμαν) να είναι η πιο γνωστή.

  5. 6 Συμβουλές για να προστατευθείτε από το κρύο

    6 Συμβουλές για να προστατευθείτε από το κρύο

    Ο χειμώνας άργησε αλλά πλέον είναι εδώ και μπορεί το χιονισμένο τοπίο να είναι ειδυλλιακό, το ψύχος όμως δεν αντέχεται.

    Για να αντιμετωπίσετε τις χαμηλές θερμοκρασίες και να παραμείνετε ζεστοί και υγιείς ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

  6. 5 Έξυπνα Tips για Κάθε Πρόβλημα στο Σπίτι

    5 Έξυπνα Tips για Κάθε Πρόβλημα στο Σπίτι

    Το σπίτι σας είναι το κάστρο σας. Και για να μην καταλήξει κάστρο στην άμμο χρειάζεται διαρκή προσοχή. Δώστε άμεση λύση στα καθημερινά προβλήματά του με αυτά τα tips που θα σας λύσουν τα χέρια. 

  7. Ελαιόλαδο: 9 οφέλη για επιδερμίδα και μαλλιά

    Ελαιόλαδο: 9 οφέλη για επιδερμίδα και μαλλιά

    Το οφέλη από την κατανάλωση ελαιόλαδου στη διατροφή είναι αναρίθμητα. Παράλληλα, είναι ένα από τα λίγα συστατικά της διατροφής που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε απευθείας στην επιδερμίδα, χωρίς να φοβάστε πιθανή αλλεργική αντίδραση.
    Το ελαιόλαδο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μαλλιά και επιδερμίδα λόγω της μαλακτικής και ενυδατικής δράσης του.
    Δείτε πώς μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε, καθώς και ποια οφέλη θα αποκομίσετε από τη συστηματική χρήση του.

  8. 5 υγιεινές τροφές που τονώνουν τη διάθεσή μας

    5 υγιεινές τροφές που τονώνουν τη διάθεσή μας

    Την επόμενη φορά που θα νιώθετε ανόρεχτοι, ίσως αξίζει να επανεξετάσετε την διατροφή σας και να κάνετε λίγο χώρο στο μενού σας για ορισμένα αποδεδειγμένα τονωτικά διάθεσης.

    Μπορεί να μη μας φαίνεται σημαντική η διατροφή για όσα συμβαίνουν στον εγκέφαλό μας, αλλά όλο και περισσότερες έρευνες αποδεικνύουν ότι η υγιεινή διατροφή δεν προλαμβάνει μόνο από σοβαρές παθήσεις, όπως διαβήτη και καρδιοπάθειες, αλλά παίζει και σημαντικό ρόλο στην κατάθλιψη, στο άγχος και σε άλλες νοητικές δυσκολίες.

  9. Πέντε υπερτροφές που πρέπει να τρώει κάθε έγκυος

    Πέντε υπερτροφές που πρέπει να τρώει κάθε έγκυος

    Δεν υπάρχει τίποτα πιο ικανό να ενθαρρύνει καλύτερες διατροφικές συνήθειες από την εγκυμοσύνη. Το σώμα σας περνάει μεγάλες αλλαγές και τόσο εσείς όσο και το έμβρυό σας χρειάζεστε μια πλήρη δόση βιταμινών και θρεπτικών συστατικών για να παραμείνετε δυνατοί. Αλλά τι μετράει ως υγιεινό φαγητό για την εγκυμοσύνη; Εδώ είναι 5 από τα καλύτερα τρόφιμα για να φάτε όταν είστε έγκυος και το γιατί.

  10. Τρεις τροφές που ανακουφίζουν από τον πονοκέφαλο

    Τρεις τροφές που ανακουφίζουν από τον πονοκέφαλο

    Όσοι ταλαιπωρούνται συχνά από πονοκεφάλους, γνωρίζουν καλά πως αργά, ή γρήγορα φτάνουν σε σημείο να χρησιμοποιούν παυσίπονα προκειμένου να ηρεμήσουν τον πόνο και τις περισσότερες φορές δεν «πιάνουν» λόγω του ότι ο οργανισμός τα έχει δυστυχώς συνηθίσει.

Posts loader